Overslaan en naar de inhoud gaan

Vriendenkring

Wat doet de vriendenkring? Wie maakt deel uit van de vriendenkring? Hoe kan je lid worden van de vriendenkring?

" Plant een zaadje elke dag,
laat iets achter dat groeien mag.
Een droom, een wens, een overtuigend idee,
laat het bloeien en geef het mee."

Aan het begin van het nieuwe schooljaar lieten we dit versje achter in de leraarskamer.
Het leek ons passend want leerkrachten zorgen er samen met directie en ondersteunend personeel dagdagelijks voor dat onze leerlingen groeien en bloeien.

Maar eigenlijk slaat dit versje ook perfect op ons, ‘De Vriendenkring’.
We zijn een enthousiaste groep ouders en grootouders die er samen met de leerkrachten voor zorgen dat de ideeën, de wensen, de dromen ook waarheid kunnen worden.

Dankzij het organiseren van activiteiten als een avondmarkt, een (take away) eetfestijn, zangavond , koekjesverkoop of bloemenverkoop,... genereren we inkomsten die integraal naar onze leerlingen gaan.

Zo zorgen we voor:

• een fluohesje en zwemzak voor elke leerling
  • een financiële ondersteuning bij een (meerdaagse) schoolreis
  • een attentie bij een communie- of lentefeest
  • een eerste pen voor de leerlingen van 1 LS
  • een mooi afstudeergeschenk voor de leerlingen van 6LS
  • ondersteuning van Sint-Maarten en de paashaas
  • digitale schoolborden in elke klas
  • een lekkere verrassing op gepaste tijden ( ijsjes, wafels, gezond ontbijt,...)
  • ...

Daarnaast gebruikten we al meermaals onze linker én rechterhanden om onze speelplaats om te toveren tot een waar speelparadijs en toverden we onze grijze refter om in een gezellige, kleurrijke eetzaal waar zelfs saaie boterhammen een delicatesse worden.

Iedereen heeft zijn plaatsje en iedereen is van tel.
De ene heeft uren en dagen tijd die hij kan investeren; de ander heeft slecht sporadisch een uurtje vrij maar denkt mee vanop afstand.
De ene is een commercieel talent en slaagt erin om sponsors aan te trekken en interessante deals te sluiten terwijl de ander groene vingers heeft en er van geniet om onkruid te komen wieden in het lentezonnetje.
De ene heeft fantastische ideeën, waar de ander dan ( creatief) mee dan de slag gaat.

Het doel is echter voor iedereen hetzelfde: onze Meivisjes laten stralen en groeien in een fantastische omgeving!

Ben je getriggerd?
Heb je dromen, wensen, ideeën?
Ben je nieuwsgierig?

Wil  je ook je steentje bijdragen samen met een enthousiaste en soms iets wat gekke ploeg, dan is er zeker nog een plaatsje voor jou!

Spreek ons aan, aan de schoolpoort of stuur ons een berichtje via vriendenkringsbsherdersem@gmail.com

Wie weet tot binnenkort !

Nele Maes